Lite trädgårdsfix!

Vädret håller i sig fortfarande men det sjunger väl på sista versen om man ska tro på väderprognosen, synd. Idag när jag kom hem tog jag mig en liten stund i trädgården. Planterade ner mina nya pioner som jag haft på tillväxt inne i nya rabatten. Planterade även ner mina ranunklar i en större kruka och där får dom nog stå. Köpte ju rosa och vita och jag satte ner alla i samma kruka, det blir nog fint när dom börjar blomma. I rabatten växer det annars riktigt bra. Allt som jag köpte och planterade för några veckor sedan börjar ta sig, växterna som jag grävde upp och gjorde en ”makeover” på verkar också ha överlevt, kul! Det som är på gång att börja blomma är min ensamma tulpan och en dubbel primula.

När J kom hem tog vi med oss Bella och gick ut på en powerwalk ute på landet. Det är så himla härligt att vara ute på landet att gå, känna alla dofter, se hästarna i hagarna, se hur grönskan utbreder sig från dag till dag.

One thought on “Lite trädgårdsfix!

  1. Å, så fint det ser ut hos dig! Här kom det en decimeter snö igår, hurr, burr…
    Kram på dig! 🙂

    /Lisa

Kommentera

