Sticklingar!

Igår när vi var och handlade grus och växter så sålde dom ut sina sticklingar för 5 kronor styck! Det kunde man ju inte motstå, hehe! Tyvärr var det lite kaos på hyllorna och etiketterna hade ramlat bort så jag vet egentligen inte vad jag kom hem med! Jodå jag vet så pass att jag kom hem med en doftpelargonstickling, hade gärna vetat vad den heter. Tycker att växtsättet påminner om vildpelargonernas, kanske det finns vildar som doftar?? Det ska tydligen bli rosa blommor på den i alla fall. Så här ser den ut:

Två stycken fuchsiasticklingar fick också följa med hem, ska bli spännande att se vad det blir av dom 🙂

Måste bara få visa den som är  min favoritpelargon just nu! Den heter M-Occold Shield. Bladverket är nästan limegrönt med mörkare mittzon. Jag tror den kommer bli riktigt läcker sedan när den får flytta ut i solen för då får bladen sina rätta färger.

 

Kommentera

